Příprava na meditaci

Příprava na meditaci. Zamyšlení Soni Siepakové na různá témata, jež souvisí s online kurzy Probuzení světelného těla

Probuzení světelného těla je prožitková cesta (tj. není příliš teoretická) k osvícení (“rozsvítí se vám“, “rozzáříte se“) a vnitřní síle (stanete se neutrální, tj. svobodní, vůči energetickým, myšlenkovým a emočním vlivům jiných lidí, a svým světlem můžete zlepšovat jakékoli situace a vztahy). 

Savana

Rozhovor Soni zvědavé se Soňou učitelkou 🙂

Soni, dneska bych na tebe měla pár praktických otázek. Když se snažím meditovat já, většinou se mi to nedaří. Ruší mně spoustu věcí. A ty navíc vedeš online meditační kurzy. Jak se mají lidé na takovou meditaci připravit, aby si to co nejvíc užili a měli z toho prospěch? 

Meditace, tak jak ji chápu já, je v prvním kroku schopnost soustředit se. V druhém kroku se snažíš to soustředění udržet po nějakou dobu. A v třetím kroku své soustředění můžeš začít využívat k sebe-léčení, ke komunikaci se svou duší, nebo k jiným technikám. 

Všechno tedy stojí na soustředění. Ale právě to mi moc nejde, když se mi hlavou honí myšlenky na to, co nesmím zapomenout, a komu ještě zavolat… 

K soustředění nám může pomoci hodně věcí. Představ si, že chceš jít cvičit jógu. Zaprvé si stanovíš čas a nachystáš si věci, co si chceš vzít s sebou. Už tímto záměrem začíná tvé soustředění. Potom prostor, kde se lidé k tomu cvičení schází je možná příjemně teplý, jemně osvětlený, s pohodlnými podložkami a polštáři. Vybízí k odpočinku. Možná je tam cítit vonná tyčinka nebo svíčka. Lektorka pak pustí příjemnou hudbu nebo mluví klidným hlasem s pomalejším tempem. To všechno můžeš použít i na přípravu své domácí meditace. Zaprvé si urči den a hodinu, a možná i délku trvání. Ztiš si telefon, popros rodinu o klid a třeba i zamkni místnost, pokud to je to vhodné a možné. Můžeš si připravit pohodlné místo na ležení či sezení, při online setkání asi budou lidé sedět, ale jinak se dá i ležet, když jen poslouchají audionahrávky. 

A ty vonné tyčinky?

Všechno to jsou pomůcky. Není to vůbec nutné. Ale už tím, jak zapaluješ svíčky nebo tyčinky, jak si chystáš polštář s dekou, jak si hledáš audionahrávku, nebo připravuješ počítač na setkání, tím vším se pomalu odpoutáváš od svého běžného světa a zaměřuješ se na to, co se bude dít. 

No, ale já se stejně mám problém soustředit. I kdybych se zamkla na hodinu s vonnou svíčkou. 

Já to chápu. Mne třeba výrazně pomáhá krásná meditační hudba, třeba ta od Thaddeuse. Nebo i něco z YouTube. Bez hudby mne to až tak nebaví, nebo mám větší tendenci odbíhat myšlenkami jinam. Na každého funguje něco jiného, zkus experimentovat. Třeba se ti lépe soustředí, když si předtím zaběháš, protáhneš se nebo si dáš studenou sprchu. Fyzickou aktivitu třeba využívají Oshovy meditace. Když padneš vyčerpáním po 15 minutách divokého tance či chaotického dýchání a třesení, je mnohem snadnější nemyslet na nic jiného, než na svůj dech. A v tu chvíli si pak třeba pustíš vedenou meditaci. Bude snadné ji sledovat. 

Tak to je třeba dobrý nápad. Zkusím si příště před meditací zacvičit. Nebo vytřu chodbu v celém domě a spojím to i s něčím užitečným. 😀

Jasně, vyzkoušej všechno! Taky masáž chodidel, nebo se nakrémuj něčím krásně voňavým. Využij všechny smysly k tomu, abys své myšlenky posbírala ze světa a přivedla zpátky k sobě. Protože tam, kde jsou tvé myšlenky, tam je i tvá energie. 

Chápu. Budu se snažit. Tak zatím ahoj!

LightBody

Probuzení světelného těla

Tyto individuální online kurzy nabízí jedinečnou cestu duchovního probuzení skrze postupné rozšiřování vědomí, založené na prožitcích a zkušenostech. Proměňte se v zářivou hvězdu... 🙂